• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

SVEA svårt att få lån

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Hej,
Någon som har provat eller har tagit ett så kallat ”SVEA svårt att få lån”?
Det är ett privatlån med högre ränta men SVEA godkänner betalningsanmärkningar.
Hur är de? Är det svårt att få lånet med 10% UC? Räntan?
Utveckla gärna. Tanken är att samla krediter och lån men fick avslag från Lendo. Har bara en anmärkning misskött kredit som är två år gammal, 400 000kr årsinkomst.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

natta17

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
4 Mars 2021
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
Hej,
Någon som har provat eller har tagit ett så kallat ”SVEA svårt att få lån”?
Det är ett privatlån med högre ränta men SVEA godkänner betalningsanmärkningar.
Hur är de? Är det svårt att få lånet med 10% UC? Räntan?
Utveckla gärna. Tanken är att samla krediter och lån men fick avslag från Lendo. Har bara en anmärkning misskött kredit som är två år gammal, 400 000kr årsinkomst.
Svea är väl med i Lendo ?
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Ja, men problemet är att jag ansökte om 300tkr. Svea godkänner inte anmärkningar när det gäller privatlån. Men det gör de när det gäller ”svårt att få lån ”, max 200.000kr
Jag tänkte ansöka direkt på deras hemsida men vill avvakta och höra av folk dom har tagit det. Vill undvika extra ff UC
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 628
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Ja, men problemet är att jag ansökte om 300tkr. Svea godkänner inte anmärkningar när det gäller privatlån. Men det gör de när det gäller ”svårt att få lån ”, max 200.000kr
Jag tänkte ansöka direkt på deras hemsida men vill avvakta och höra av folk dom har tagit det. Vill undvika extra ff UC
Ring de, ibland kan de använda sig av samma UC som de redan tagit :)
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Är de inte dom som kräver en medlåntagare om man har anmärkning? Tror det är ett lån som nystartfinans… var så förut iaf (typ 2018) ring och kolla.
 

Joddlan44

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
14 April 2021
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Någon med dåliga förutsättningar som fått lån via dem? Har hört väldigt blandat om Svea.
 

Hej234

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
45
Poäng
156
Ja, men problemet är att jag ansökte om 300tkr. Svea godkänner inte anmärkningar när det gäller privatlån. Men det gör de när det gäller ”svårt att få lån ”, max 200.000kr
Jag tänkte ansöka direkt på deras hemsida men vill avvakta och höra av folk dom har tagit det. Vill undvika extra ff UC
Men är det möjligt o få lånet om man inte har bostad att låna på eller medlåntagare?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp